قابلیت جدید اینستاگرام | زیرنویس خودکار به ویدیوهای فید افزوده می‌شود

قابلیت جدید اینستاگرام | زیرنویس خودکار به ویدیوهای فید افزوده می‌شود

اپلیکیشن محبوب اینستاگرام با رونمایی از قابلیت جدید خود گامی مثبت در جهت ایجاد یک فضای کاربری راحت برای جامعه مخاطبین خود برداشته است. پس از راه‌اندازی زیرنویس خودکار برای ویدیوهای IGTV در سال 2020، و گسترش آن به بخش استوری‌ها در سال 2021 ( که برای تمام کاربران فعال نیست) اکنون اینستاگرام با افزودن زیرنویس های خودکار ویدیو در ویدیوهای فید اینستاگرام، قدم بعدی را برداشته است.

اضافه شدن زیرنویس خودکار به ویدیوهای اینستاگرام

اخیرا نیز اینستاگرام اعلام کرد که این شرکت زیرنویس خودکار را به ویدیوهای Feed اضافه می‌کند تا یک رابط کاربری آسان‌تری را برای افراد کم شنوا و ناشنوا ایجاد کند.

ویژگی زیرنویس خودکار ویدیوهای اینستاگرام

جالب است بدانید این ویژگی به 17 زبان انگلیسی، اسپانیایی، پرتغالی، فرانسوی، عربی، ویتنامی، ایتالیایی، آلمانی، ترکی، روسی، تایلندی، تاگالوگ، اردو، مالایی، هندی، اندونزیایی و ژاپنی در دسترس خواهد بود. اما طرح‌‌هایی برای گسترش آن به زبان و کشورهای دیگر وجود دارد امیدواریم در آینده ای نزدیک زبان فارسی نیز به این مجموعه اضافه شود.

اما در ویژگی جدید به کاربران اجازه می‌دهد تا زیرنویس ها را به فیدهای خود اضافه کنند. این ویژگی کاربردی تماشای ویدیوها را نه تنها برای افرادی که هدفون ندارند، بلکه برای میلیون‌ها نفر ناشنوا در سراسر دنیا، لذت بخش‌تر می‌کند.

کپشن‌ های خودکار ویدیو یکی از ویژگی‌های درخواستی کاربران اینستاگرام بوده است. اکنون کاربران با در اختیار داشتن این گزینه می‌توانند زیرنویس های خودکار را در تمام عناصر برنامه، از جمله reels اضافه کنند. اما متاسفانه خود ویژگی ریلز اینستاگرام نیز هنوز برای تمامی کاربران فعال نشده است.

قابلیت زیرنویس نیز به صورت پیش فرض فعال خواهد شد و کاربران مجبور نیستند که به صورت دستی زیرنویس اضافه کنند. البته لازم به ذکر است این ویژگی هنوز برای تمامی اکانت‌ها در دسترس نیست.

فعال کردن کپشن خودکار اینستاگرام

آدام موسری رئیس اینستاگرام اعلام کرد که کاربران می‌توانند این ویژگی را با رفتن به بخش تنظیمات پیشرفته و گزینه show captions، فعال کنند. همچنین اینستاگرام خاطرنشان کرد که هوش مصنوعی پشت کپشن‌ ویدیو به مرور زمان و با یادگیری بهبود پیدا می‌کند.

زیرنویس خودکار در ویدیوهای اینستاگرام

فعال شدن زیرنویس خودکار ویدیوهای اینستاگرام

در حقیقت این ویژگی نیز یک قابلیت جدید برای رقابت بهتر با TikTok است. علاوه بر این اینستاگرام اعلام کرد که بر روی داشتن تمام انواع محتواهای ویدیویی بر روی پلتفرم اصلی خود تمرکز خواهد کرد. همچنین در ماه‌های آینده به ساده سازی و بهبود ویدیوها ادامه خواهد داد.

اینستاگرام بر روی تمرکز خود روی Reels تاکید کرد. علاوه بر این اشاره کرد که ریلز بزرگترین عامل مشارکت و تعامل در اینستاگرام است و قصد دارد که به سرمایه گذاری بر روی این ویژگی ادامه دهد.

قابلیت زیرنویس خودکار ویدیوهای اینستاگرام

این شرکت در یک پست وبلاگی نوشته بود: ” ویدیو بخش بزرگی از لذت مردم از اینستاگرام است و ما دوست داریم که جامعه مخاطبین ما از آن برای بیان خود، همکاری با دیگران و ارتباط با فالوورهایشان استفاده کنند. همچنین reels یک بخش رو به رشد و مهم اینستاگرام است و ما هیجان زده هستیم که بیشتر بر روی این قالب سرمایه گذاری کنیم.”

جهت دریافت اطلاعات بیشتر از قابلیت‌های دیگر اینستاگرام، به صفحه راهنمای کامل استفاده از گاید اینستاگرام در بخش وبلاگ مراجعه نمایید.