راهنمای کامل استفاده از گاید GUIDE اینستاگرام

راهنمای کامل استفاده از گاید GUIDE اینستاگرام

راهنمای اینستاگرام، یک ابزار عالی برای به اشتراک گذاری محتواهای قابل پیمایش و البته مهم با مخاطبین و جامعه هدف شما هستند. این بخش از اینستاگرام همانند یک وبلاگ مینیاتوری در اینستاگرام است که شما می‌توانید پست‌های مهم، محصولات و آدرس‌های منتخب خود را به این بخش از اینستاگرام اضافه کنید. همچنین می‌توانید مخاطبین خود را به آن ارجاع دهید.

گاید اینستاگرام تقریبا از سال 2020 معرفی شده با وجود تمام این مزایا، این ویژگی هنوز به طور نسبی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. در صورتی که استفاده از آن‌ها یک فرصت عالی برای متمایز کردن برند شما در اینستاگرام است.

مزایای راهنمای اینستاگرام

توجه داشته باشید که این ویژگی تنها بر روی اکانت‌های بیزینسی فعال می‌شود. از دیگر ویژگی‌های این بخش این است که می‌توانید از آن‌ها برای نکات برجسته محصولات خود، جمع بندی محتواها، راهنماهای پرسش‌های متداول و موارد دیگر با توجه به نوع کسب و کار و فعالیت خود در این فضا از آن استفاده کنید. همچنین می‌توانید محتواهای شاخص و برتر خود را در این بخش نیز قرار دهید تا کاربران سریع‌تر به آن دسترسی داشته باشند.

راهنمای اینستاگرام یک قابلیت کاربردی برای سازماندهی و دسته بندی کردن محتواهای شماست. در صورت استفاده از این ویژگی، گاید اینستاگرام به صورت یک تب اختصاصی و مجزا در پروفایل شما نمایش داده می‌شود.

توجه داشته باشید که برای استفاده از گاید اینستاگرام تنها می‌توانید از پست‌های خود در قالب ریلز، ویدیو، تصویر و…استفاده کنید و امکان استفاده از استوری‌ها برای بخش راهنمای اینستاگرام وجود ندارد.

هنگامی که کاربر بر روی پست شما در قسمت راهنمای اینستاگرام کلیک می‌کند به پست اصلی شما هدایت می‌شود. این مورد سبب می‌شود تا پست شما بیشتر دیده شود.

چگونه یک راهنمای اینستاگرام بسازیم

  1. برای ایجاد راهنما بر روی نماد + سمت راست بالای صفحه ضربه بزنید و گزینه guide را انتخاب کنید.فعال کردن راهنمای اینستاگرام
  2. سپس در منویی که برای شما باز می‌شود سه قالب مکان، محصول و پست نمایش داده ‌می‌شود. شما می‌توانید بر اساس استراتژی خود هر نوع محتوایی را که می‌خواهید منتشر کنید را، انتخاب کنید. سپس از دستورات درون برنامه برای مدیریت محتوای خود پیروی کنید.
  3. پس از انتخاب محتوای مورد نظر خود، و انتخاب عنوان و تصویر کاور، و توضیحات گزینه share را انتخاب کنید.فعال سازی گاید اینستاگرام

انواع مختلف راهنماهای اینستاگرام

اولین فرمت راهنمای اینستاگرام انتخاب مکان یا place است، این تب برای افرادی که مکان‌های مختلفی را معرفی می‌کنند بسیار مناسب است. وقتی مکان مورد نظر خود را انتخاب کردید یک تصویر کاور هم باید برای آن انتخاب کنید تا در راهنمای شما نمایش داده شود.

انتخاب مکان در راهنمای اینستاگرام

دومین فرمت راهنمای اینستاگرام انتخاب محصول است، این قسمت برای انتشار محصولات برجسته، توصیه‌هایی که برای مصرف کنندگان دارید، جممع بندی یا راهنمای هدیه مناسب است.

انتخاب محصول در راهنمای اینستاگرام

سومین قالب برای انتشار پست طراحی شده که شما می‌توانید پست‌های مهم خود را مانند پست‌های آموزشی، اخبار مهم یا رویدادهای جاری را در این بخش آپلود کنید. ویژگی جذاب این بخش این است که نه تنها یک پست بلکه مجموعه‌ای از پست‌های مشابه را انتخاب و سپس share کنید. حتی می‌توانید از بخش پست‌های سیو شده saved در اینستاگرام نیز که مربوط به پیج‌های کاربران دیگر است نیز استفاده کنید.

از آن جایی که راهنمای اینستاگرام در فید اصلی کاربران نمایش داده نمی‌شود، می‌توانید برای اینکه بیشتر توسط کاربران و مخاطبان دیده شود، آن را در استوری اینستاگرام به اشتراک بگذارید برای این کار شما می‌توانید محتوایی را که در قسمت راهنمای اینستاگرام آپلود کردید باز کنید و روی نماد هواپیما در پایین پست ضربه بزنید و گزینه add guide to your story را انتخاب کنید.

به اشتراک گذاشتن راهنمای اینستاگرام

_گاید اینستاگرام در کدام قسمت از اینستاگرام قرار دارد؟

برای دسترسی به راهنمای اینستاگرام وارد پروفایل کاربر مورد نظر خود شوید، در آن‌جا می‌توانید نماد راهنما را در بالای فید نمایه‌ها ببینید اگر نمی‌توانید این نماد را ببنید به دلیل این است که کاربر هیچ راهنمای منتشر شده‌ای ندارد.