الگوریتم ریلز اینستاگرام چیست؟ چگونه عمل می‌کند؟

الگوریتم ریلز اینستاگرام چیست؟ چگونه عمل می‌کند؟

به نظر شما الگوریتم ریلز اینستاگرام چگونه کار می‌کند؟ اگر شما هم یکی از طرفداران ریلز اینستاگرام هستید، قصد داریم در این مقاله به نحوه عملکرد الگوریتم ریلز اینستاگرام بپردازیم. بنابراین اگر می‌خواهید ریلز اینستاگرام شما در بین مخاطبانتان سر و صدای زیادی ایجاد کند باید بدانید که الگوریتم ریلز اینستاگرام، چگونه کار می‌کند.

تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا فاکتورهای مهم و تاثیرگذار در الگوریتم ریلز اینستاگرام را با یکدیگر فرا گیریم.

ریلز اینستاگرام ویدیوهای کوتاهی هستند که اینستاگرام از سال 2020 برای رقابت با تیک تاک معرفی کرد. ابزارهای ویرایش ساده‌ای که در این ویژگی وجود دارد به کاربران این امکان را می‌دهد که از فیلترها و افکت‌ها استفاده کنند. علاوه بر این چندین عکس را با یکدیگر ترکیب و کلیپ‌هایی را برای ایجاد سرگرمی تولید کنند. یکی از تفاوت‌های ریلز اینستاگرام این است که، برخلاف استوری‌های اینستاگرام پس از 24 ساعت ناپدید نمی‌شوند.

اما صرف نظر اینکه محتوای ویدیویی شما تا چه اندازه، با کیفیت و شاهکار است الگوریتم اینستاگرام است که تصمیم می‌گیرد یک ویدیو را وایرال کند یا آن را در انبوهی از محتواهای ویدیویی دفن کند.

الگوریتم ریلز اینستاگرام تصمیم می‌گیرد که کدام ریلز به کدام کاربر اینستاگرام، نمایش داده شود. شما ریلزها را از اکانت‌هایی که دنبال می‌کنید در فید اصلی خود می‌بینید. اما از دو بخش دیگر در اینستاگرام می‌توانید ریلزها را از تولید کنندگان محتواهای ویدیویی یا برندها ببینید:

  1. تب ریلز: در قسمت پایین صفحه اصلی اینستاگرام که می‌توانید روی آن ضربه بزنید و یک فید بی پایان از ریلزهای قابل اسکرول را که توسط الگوریتم برای نمایش انتخاب شده است را ببینید.
  2. تب اکسپلور: ریلزها نیز در کنار پست‌ها و استوری‌های اینستاگرام که الگوریتم اینستاگرام آن‌ها را نمایش می‌دهد به شدت در حال جستجو از سوی کاربران هستند.

الگوریتم ریلز اینستاگرام

عوامل متعددی بر روی زمان و مکان، نمایش ریلزها وجود دارد

روابط

الگوریتم اینستاگرام تنها نحوه تعامل شما با محتوا و اینکه میزان فعالیت شما در صفحه پروفایل خود تا چه اندازه است را در نظر نمی‌گیرد بلکه نحوه تعامل شما با سایر کاربران و محتواهای آن‌ها را نیز در نظر می‌گیرد.

علاوه بر این اینکه آیا فردی شما را با نام جستجو می‌کند؟ با کاربران از طریق پیام در تعامل هستید یا کامنت می‌گذارید؟ آیا شما و مخاطبانتان یکدیگر را در پست‌های خود تگ می‌کنید؟

مرتبط بودن محتوا

اینستاگرام، تمایلات کاربران را در نظر می‌گیرد اگر قبلا یک ریلز یا پستی را تماشا کردید و به نوعی با آن محتوا تعامل برقرار کردید، لایک، کامنت، سیو یا به اشتراک گذاشتید اینستاگرام این موضوع را در نظر می‌گیرد و محتواهای مشابه را به شما نمایش می‌دهد.

هوش مصنوعی هم از طریق هشتگ‌های ریلز اینستاگرام و از طریق تجزیه و تحلیل پیکسل‌ها، فریم‌ها و صدا می‌تواند موضوعیت محتوای ویدیویی را درک کند.

به موقع بودن

این الگوریتم محتوای جدید را نسبت به ریلزهای آرشیو در اولویت قرار می‌دهد چرا که کاربران می‌خواهند محتواهای جدید را ببینند بنابراین الگوریتم هم همین کار را انجام می‌دهد.

محبوبیت

اگر مخاطبانی دارید که با شما در تعامل هستند و محتوایی دارید که به طور مداوم لایک دریافت می‌کند و از سوی مخاطبان به اشتراک گذاشته می‌شود این به اینستاگرام نشان می‌دهد که شما محتوای خاصی دارید که ممکن است مخاطبان آن را دوست داشته باشند.

تمام نکاتی که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد برای گفتن این موضوع است که اینستاگرام ریلزهایی را که فکر می‌کند کاربران آن‌ها را بیشتر دوست دارند در اولویت قرار می‌دهد. این محتواها شامل محتوای جدید، سرگرم کننده و مرتبط می‌باشد.

الگوریتم ریلز اینستاگرام چگونه کار می‌کند؟

چند نکته برای کار با الگوریتم ریلز اینستاگرام

محتوای با کیفیت ایجاد کنید

وقتی کاربران روی تب ریلز کلیک می‌کنند منتظر محتوای خنده دار، سرگرم کننده و جالب هستند. بنابراین این یکی از اهدافی است که الگوریتم به دنبال آن است.

ریلزهای خود را به لحاظ بصری جذاب کنید

این الگوریتم ویدیوهایی که جذابیت بصری بیشتری داشته باشند را ترجیح می‌دهد. بنابراین حداقل به صورت عمودی عکاسی کنید و از آپلود عکس‌ها و فیلم‌ها با وضوح پایین خودداری کنید.

ویدیوهایی که با افکت‌ها و فیلترهای دوربین برنامه ساخته می‌شوند، مخاطبان را بیشتر درگیر نگه می‌دارند و الگوریتم قوی‌تری را دریافت می‌کنند.

از ارسال ویدیوهای تیک تاک خودداری کنید

ویدیوهایی که واترمارک TikTok دارند را به صورت ریلز اینستاگرام بازنشر نکنید. به وضوح اینستاگرام در پستی، توضیح داده که محتواهایی که از برنامه‌های دیگر بازنشر می‌شوند و لوگو یا واترمارک دارند، ریلز کمتر از آن‌ها استقبال می‌کند.

الگوریتم اینستاگرام به گونه‌ای است که این محتواها را در تب ریلز در بخش‌هایی که از سوی مخاطبان کمتر قابل مشاهده است، قرار می‌دهد.

از هشتگ های مناسب استفاده کنید

هشتگ‌ها منابع بزرگی برای یافتن تولید کنندگان ریلز هستند بنابراین سعی کنید که حداقل از تعداد محدودی هشتگ در توضیحات ریلز خود استفاده کنید.

بنابراین از هشتگ‌هایی استفاده کنید که دقیق و توصیفی باشند و واقعا منعکس کننده موضوع پست شما باشند، تا الگوریتم بتواند دقیقا نوع محتوا و موضوعیت عکس یا پست شما را درک کند. بدین ترتیب راحت‌تر آن را با افرادی که به این موضوع خاص علاقه دارند به اشتراک بگذارد.

افراد را در ریلزهای خود نشان دهید

تحقیقات اخیر نشان دادند ریلزهایی که در آن اشخاص و چهره افراد به صورت رئال وجود دارد، عملکرد فوق العاده‌ای دارند و مخاطبان اینستاگرام را خوشحال می‌کند. اگر کاربران یک ویدیو را دوست داشته باشند، الگوریتم نیز آن ویدیو را دوست دارد.

از موسیقی پر طرفدار استفاده کنید

از یک کلیپ صوتی پر طرفدار استفاده کنید تا الگوریتم نیز ویدیوی شما را بهتر و بیشتر به مخاطبان نمایش دهد.

محتوای خارج از ریلز نیز ایجاد کنید

هرچه محتوای اینستاگرام بیشتری تولید کنید (ریلز، پست، استوری) احتمال اینکه در اینستاگرام دیده شوید، بیشتر است. چرا که الگوریتم ریلز اینستاگرام، سابقه فعالیت و میزان تعامل شما با سایر کاربران را بررسی می‌کند.

اگر کاربری فرمت دیگری از محتوای شما را در اینستاگرام مشاهده کرده باشد این سیگنالی برای الگوریتم است تا آخرین ریلز شما را هم به او نمایش دهد.

الگوریتم ریلز اینستاگرام چیست؟

از دستورالعمل‌ها و قوانین اینستاگرام پیروی کنید

توصیه‌هایی وجود دارد که اینستاگرام محتواهایی با مضمون خشونت، آسیب رساندن به خود یا اطلاعات نادرست را در فید کاربری نمایش داده نمی‌شود.

از آن جایی که الگوریتم ریلز اینستاگرام، پست‌های اخیر را در اولویت قرار می‌دهد به یاد داشته باشید، به‌روزرسانی و داشتن یک فعالیت مستمر و مداوم زمانی که حداکثر تعداد فالوورهای شما آنلاین هستند بسیار مهم است.