ویدیوهای ریلز 90 ثانیه‌ای می‌شوند

ویدیوهای ریلز 90 ثانیه‌ای می‌شوند

یکی دیگر از طرح‌های جالب اینستاگرام که این پلتفرم را به فضایی راحت‌تر و توسعه‌ یافته‌تر برای کاربران تبدیل می‌کند،افزایش زمان ویدیوهای ریلز به 90 ثانیه است. از آن‌جایی که کاربران زیادی زمان بیشتری را برای ویدیوهای ریلز خود در نظر می‌گیرند، اینستاگرام در پی ایجاد ریلز 90 ثانیه‌ای است.

ریلز 90 ثانیه‌ای اینستاگرام

آیا در اینستاگرام ریلز 90 ثانیه‌ای ایجاد می‌شود؟

الساندرو پالوزی طراح نرم افزار تصاویری با انتشار توییتی اعلام کرد که اینستاگرام، در حال کار بر روی افزایش مدت زمان ویدیوهای ریلز به 90 ثانیه است. به احتمال زیاد نیز ریلز 90 ثانیه‌ای جایگزین ریلز 60 ثانیه‌ای خواهد شد.

در حال حاضر ویدیوهای ریلز اینستاگرام با محدودیت 60 ثانیه‌ای منتشر می‌شوند. اما برای برخی از کاربران گزینه ریلز 90 ثانیه‌ای نیز مشاهده می‌شود. ریلز اینستاگرام در ابتدا با محدودیت زمانی 15 ثانیه‌ای راه اندازی شد سپس به 30 ثانیه و در نهایت ماه جولای سال گذشته به 60 ثانیه رسید.

در حال حاضر رقیب اصلی اینستاگرام تیک تاک TikTok است. تیک تاک در حال حاضر به کاربران اجازه ضبط ویدیوهای طولانی‌تر را می‌دهد. این پلتفرم محدودیت طول ویدیوهای خود را در سال گذشته از 60 ثانیه به سه دقیقه افزایش داد.

اینستاگرام نیز تقریبا از ماه فوریه 2022 شروع به آزمایش ریلزهای طولانی‌تر کرد. از آن زمان کاربران مختلف گزینه ریلز 90 ثانیه‌ای را در اپلیکیشن خود مشاهده کردند.

در حال حاضر این قابلیت تنها در مرحله آزمایش است و برنامه‌ای رسمی برای گسترش آن وجود ندارد. اما به تدریج در طول زمان برای کاربران بیشتری عرضه خواهد شد.

اینستاگرام در حال حاضر در حال تنظیم پیشنهادات ویدیویی در قالب ریلز است. آدام موسری در این خصوص اشاره کرد که ما تمرکز خود را بر روی ویدیو کاهش می‌دهیم و همه فرمت‌های ویدیویی خود را در قالب reels پیش می‌بریم. علاوه بر این reels بیش از 20%  کل زمانی که کاربران در اینستاگرام را می‌گذرانند را به خود اختصاص می‌دهد.