هر آنچه باید در مورد انواع اکانت های اینستاگرام بدانید

هر آنچه باید در مورد انواع اکانت های اینستاگرام بدانید

اینستاگرام امروزه به عنوان یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های جهان به حساب می‌آید که تعداد کاربران آن روزانه در حال افزایش است و افراد به هر طریقی در آن فعالیت می‌کنند. برخی از اینستاگرام به عنوان یک فضای پولساز و برخی دیگر تنها برای سرگرمی از آن استفاده می‌کنند. از افراد عادی، صاحبان کسب و کار تا افراد مشهور همه در این شبکه‌ی اجتماعی پر مخاطب حضور دارند. حتی برندها و شرکت‌های کوچک و بزرگ در سراسر جهان نیز از اینستاگرام برای بیشتر دیده شدن استفاده می‌کنند. این تنوع در بین کاربران مختلف باعث این شد که اینستاگرام حساب‌های کاربری مختلفی را بر حسب نیاز افراد ارائه دهد. در حال حاضر سه نوع اکانت در اینستاگرام وجود دارد و شما می‌توانید بر حسب نیازتان هر کدام از این حساب‌ها را برای خود انتخاب کنید. در این مقاله قصد داریم اکانت های اینستاگرام (Instagram accounts) را معرفی کنیم و کاربرد هر کدام را توضیح دهیم تا بتوانید هنگام شروع فعالیت در این شبکه اجتماعی، بهترین انتخاب را داشته باشید.

قابل ذکر است که instagram بر اساس آخرین گزارش‌ها بیش از یک میلیارد کاربر فعال در ماه دارد. پژوهش‌ها نشان می‌دهد که بیش از 50 میلیون ایرانی در این شبکه اجتماعی فعالیت می‌کنند، در نتیجه این رسانه در تمامی جهان شهرت و محبوبیت پیدا کرده است. این محبوبیت باعث شده که افراد مختلفی در اینستاگرام فعالیت و کسب درآمد کنند. در ادامه در کنار هم یاد می‌گیریم که بهترین حساب کاربری از بین اکانت های مختلف اینستاگرام چیست و هر کدام از این حساب‌ها چه مزایا و کاربردی دارند.

اکانت های مختلف اینستاگرام

انواع اکانت های اینستاگرام

زمان ساخت اکانت اینستاگرام با سه نوع اکانت مختلف برای فعالیت در اینستاگرام روبرو می‌شویم که در زیر به آن‌ها اشاره کرده، سپس در مورد هر کدام توضیح خواهیم داد:

  1. اکانت های شخصی (personal)
  2. اکانت های تجاری (Business)
  3. اکانت های سازندگان (Creator)

برخی از متخصصان بر این باور هستند که دو نوع حساب کاربری در اینستاگرام وجود دارد به همین دلیل حساب‌های تجاری و سازندگان را به عنوان حساب‌های حرفه‌ای شناسایی می‌کنند. در صورتی که در این مقاله صحبت از اکانت‌های حرفه‌ای به میان آمد، بدانید که منظور حساب تجاری یا سازندگان است. اکنون که با اسامی اکانت های مختلف اینستاگرام آشنا شدیم زمان آن رسیده است که خصوصیات و قابلیت‌های هر کدام را به صورت جداگانه بررسی کنیم. در صورتی که تمایل دارید با اکانت های اینستاگرام آشنا شوید تا پایان این مقاله با ما همراه شوید:

اکانت پرسونال یا شخصی اینستاگرام چیست و چه مزایایی دارد؟

حساب شخصی یکی از اکانت های مختلف اینستاگرام است که تمام آن‌چه یک شخص در اینستاگرام احتیاج دارد در اختیار او قرار می‌دهد که در واقع به آن اکانت غیر بیزینسی نیز می‌گویند. اکانت‌های شخصی بیشترین حجم را در بین اکانت‌های اینستاگرام دارد و تنها به درد افرادی می‌خورد که به فکر سرگرم کردن خود و استفاده کاربری از آن می‌باشند.

مزایای اکانت پرسونال یا شخصی اینستاگرام

۴ مورد از مزایای اکانت پرسونال یا شخصی اینستاگرام

در صورتی که یک حساب شخصی در اینستاگرام راه اندازی کنید، امکانات و قابلیت‌های زیر در اختیار شما قرار می‌گیرد:

۱- توانایی خصوصی کردن حساب کاربری

یکی از قابلیت‌های کلیدی اکانت پرسونال یا شخصی این است که به شما این امکان و اجازه را می‌دهد که صفحه کاربری خودتان را خصوصی کنید. به بیان ساده‌تر هیچ کدام از اکانت های مختلف اینستاگرام (به جز پرسونال) چنین امکانی به شما نمی‌دهند. خصوصی کردن حساب اینستاگرام به این معناست که فقط افرادی که شما اجازه دهید می‌توانند پست و استوری‌های شما را ببینند. در صورتی که به حریم خصوصی اهمیت می‌دهید، لازم است یک حساب شخصی برای خودتان راه اندازی کنید؛ زیرا در انواع دیگر حساب‌ها، چنین امکان و اجازه‌ای به شما داده نخواهد شد.

۲- امکان اضافه کردن یک لینک به بخش Bio

یکی از امکانات دیگری که حساب شخصی یا پرسونال در اختیار کاربران اینستاگرام قرار می‎‌دهد این است که می‌توانند یک لینک به بخش Bio حساب خودشان اضافه کنند. اگر اطلاعات مهمی دارید که مایل هستید آن اطلاعات را منتشر کنید، بهترین کار این است که یک لینک از آن اطلاعات را در بخش بیوی خود قرار دهید تا مخاطبانی که وارد صفحه شخصی شما می‌شوند بتوانند روی آن لینک بزنند و محتوای آن لینک را مشاهده کنند.

۳- ایجاد استوری و پست

کاربران دارای اکانت شخصی این امکان را در اختیار دارند که استوری و پست برای حساب خود ایجاد و منتشر کنند. همچنین این اجازه به آن‌ها داده می‌شود که ویدیوی زنده یا لایو پخش کنند. البته این قابلیت در اختیار حساب‌های تجاری و سازندگان هم قرار داده شده است.

۴- لیست دوستان نزدیک

دوستان نزدیک یا «Close Friends» یکی دیگر از قابلیت‌هایی است که در اختیار کاربران اکانت شخصی یا پرسونال قرار داده می‌شود. کاربران با این قابلیت می‌توانند استوری‌های خود را فقط با لیست مشخصی از افراد که به عنوان دوستان نزدیک شناخته می‌شوند، به اشتراک بگذارند.

چه کسانی به اکانت شخصی یا پرسونال احتیاج دارند؟

اکانت شخصی برای کسانی مفید و عالی است که بخواهند محتوای خودشان را با دوستان و اعضای خانواده خود به اشتراک بگذارند و نیازی به رشد و توسعه حساب کاربری خودشان نداشته باشند.

اکانت تجاری یا کسب و کاری اینستاگرام چیست و چه مزایایی دارد؟

بر اساس اعلام اینستاگرام، حساب‌هایی که از نوع تجاری یا بیزینسی هستند، بهترین گزینه برای خرده‌فروشان، کسب و کارهای محلی، برندها، سازمان‌ها و ارائه‌دهندگان خدمات محسوب می‌شوند. اصلاً مهم نیست که کسب و کار شما تا چه اندازه کوچک یا بزرگ است. چیزی که اهمیت دارد این است که شما می‌توانید یک حساب تجاری اینستاگرام برای کسب و کار خود راه اندازی کنید و سپس از طریق این حساب، اینستاگرام را به یک ماشین پول‌سازی برای خودتان تبدیل و کسب درآمد حرفه ای از اینستاگرام را تجربه کنید.

مزایای اکانت تجاری یا کسب و کاری اینستاگرام

۸ مورد از مزایای اکانت تجاری یا کسب و کازی اینستاگرام

اکانت تجاری در مقابل اکانت‌های دیگر اینستاگرام، از مزایا و کاربردهای بیشتری برخوردار است که در ادامه به قابلیت‌های کلیدی و اصلی که اینستاگرام در اختیار صاحبان حساب‌های تجاری قرار می‌دهد، اشاره می‌کنیم:

۱- تبلیغات

یکی از قابلیت‌هایی که اکانت تجاری دارد این است که می‌توانید از تبلیغات اینستاگرام بهره ببرید و از این راه پست‌هایی که به صورت مستقیم به حساب اینستاگرامی شما لینک می‌شود را افزایش دهید. بازاریابی در اینستاگرام یکی از بهترین مزایای اینستاگرام برای حساب‌های کسب و کاری است.

۲- تجزیه و تحلیل و آنالیز حساب کاربری

در صورتی که یک حساب کسب و کاری در اینستاگرام ایجاد کنید از مزایای مختلفی برخوردار خواهید شد که یکی از بهترین مزایایی که شامل حال شما می‌شود، امکان آنالیز، تجزیه و تحلیل حساب شما است. در صورتی که بخواهید پیج کاری خود را رشد و توسعه دهید، لازم است این امکان را داشته باشید که حساب خودتان را تجزیه و تحلیل کنید. اینستاگرام با قرار دادن امکان تجزیه و تحلیل حساب کاربری در اختیار کاربران باعث می‌شود که صاحبان کسب و کار نقشه بهتر و روشن‌تری برای استراتژی‌های بازاریابی خودشان در اینستاگرام داشته باشند. ابزار آنالیز اینستاگرام؛ Instagram Insights نام دارد و کار ارائه گزارش و تجزیه و تحلیل را برای کاربران آسان کرده است.

10 مورد از پردرآمدترین و بهترین شغل های اینستاگرامی

ابزارهای آنالیز اینستاگرام به شما این اجازه را می‌دهند که بازخورد کاربران به هر کدام از پست‌ها و محتواهای خود را ببینید تا بتوانید در مورد انتشار پست‌های بعدی خود تصمیم بهتری بگیرید. البته توجه داشته باشید که اگر از Instagram Insights استفاده کنید، اطلاعات فقط 14 روز در دسترس شما خواهد بود.

۳- دکمه های CTA یا درخواست اقدام

اگر یک حساب کاربری از نوع تجاری داشته باشید، می‌توانید دکمه‌های درخواست اقدام یا «call to action» به پروفایل خودتان اضافه کنید. با این کار بازدیدکنندگان بدون نیاز به خروج از اپلیکیشن می‌توانند با کسب و کار شما ارتباط برقرار کنند. دکمه‌های CTA یا درخواست اقدام کنونی اینستاگرام برای حساب‌های کسب و کار عبارت است از:

  • رزرو یا Book: رزرو کردن یک قرار ملاقات
  • Reserve: رزرو کردن یک میز برای یک رویداد
  • بلیط گرفتن یا Get Tickets: خرید بلیط برای یک رویداد
  • کارت‌های هدیه یا Gift Cards: خرید کارت هدیه
  • سفارش غذا یا Order Food: سفارش دادن غذا از یک رستوران
  • کمک یا Donate: اشتراک‌گذاری یک لینک برای کمک مالی

۴- قابلیت سوایپ آپ (کشیدن صفحه به سمت بالا)

قابلیت سوایپ آپ، «Swipe up» یا اضافه کردن لینک به استوری یکی از قابلیت‌های عالی اینستاگرام برای آن دسته از حساب‌های تجاری است که بیشتر از 10 هزار فالوور داشته باشند. قابلیت کشیدن صفحه به سمت بالا و قرار دادن لینک در بیو تنها گزینه‌های هستند که از طریق آن‌ها می‌توانید ترافیک را به سمت یک لینک خارجی هدایت کنید.

۵- قابلیت فروشگاهی اینستاگرام

ساخت فروشگاه اینستاگرام یکی از دیگر از امکاناتی است که اکانت های تجاری اینستاگرام در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. در صورتی که از قابلیت فروشگاهی اینستاگرام بهره ببرید، مشتریان می‌‎توانند به فروشگاه شما مراجعه و محصولات شما را خریداری کنند. این قابلیت به شما کمک می‌کند که فروش خود را بالا ببرید و به تعداد زیادی از مخاطبان دسترسی پیدا کنید.

۶- امکان اضافه کردن اطلاعات کسب و کار

اینستاگرام به شما این اجازه را می‌دهد که اطلاعات تماس کسب و کار خودتان را به پروفایل اینستاگرام خود اضافه کنید. این اطلاعات می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  • شماره تماس
  • آدرس
  • ایمیل

۷- امکان گذاشتن شرط حداقل سن

ممکن است کسب و کار شما در زمینه فروش محصولاتی کار کند که برای تمامی رده‌های سنی مفید نباشد. در این صورت می‌توانید برای کسانی که می‌توانند با شما ارتباط برقرار کنند، شرط حداقل سن تعیین کنید. با این شرط می‌توانید دایره کسانی که به محتوای شما دسترسی دارند را محدود کنید.

۸- امکان گرفتن تأییدیه اینستاگرام

یکی از مزایای مهم حساب کسب و کاری یا تجاری اینستاگرام این است که امکان گرفتن تیک آبی یا نشان تأیید را برای صاحبان کسب و کار فراهم می‌کند. این نشان تأیید باعث می‌شود که اعتبار شما نزد مخاطب چندین و چند برابر شود. اکانت‌های پرسونال یا شخصی نمی‌توانند این نشان تأیید را دریافت کنند بنابراین اگر تمایل به دریافت این نشان تأیید دارید، باید حساب حرفه‌ای داشته باشید. تا اینجای کار دو مورد از اکانت های مختلف اینستاگرام را بررسی کردیم. اکنون زمان آن رسیده است که آخرین نوع از اکانت های اینستاگرام یعنی حساب‌های سازندگان را بررسی کنیم.

حساب سازندگان یا Creator اینستاگرام

یکی از انواع اکانت های مختلف اینستاگرام حساب سازندگان است. این حساب مخصوص چهره‌های مشهور و عمومی، تولیدکنندگان محتوا، هنرمندان و هنرپیشگان و افراد تأثیرگذار یا به اصطلاح اینفلوئنسرها است. مشخصه کلیدی و اصلی این حساب‌ها آن است که انعطاف‌پذیری بیشتری نسبت به حساب‌های تجاری دارند. این موضوع برای آزادکارها یا فریلنسرها و اینفلوئنسرها بهتر است.

مزایای اکانت سازندگان یا Creator اینستاگرام

۶ مورد از مزایای اکانت سازندگان یا Creator اینستاگرام

اکانت سازندگان اینستاگرام یکی دیگر از اکانت های اینستاگرام است که اخیرا توسط اینستاگرام اضافه شد و مزایای خاص خودش را دارد. در ادامه به مشخصات کلیدی این نوع از حساب‌های اینستاگرامی اشاره خواهد شد:

۱- کنترل بیشتر روی پروفایل

حساب‌های سازندگان برای کنترل بیشتر روی پروفایل خیلی بهتر از حساب‌های کسب و کار یا تجاری است. یکی از نقاط تمایز بین حساب‌های کسب و کار و سازندگان این است که در حساب‌های سازندگان می‌توانند دسته‌بندی‌های مربوط به کسب و کار در اینستاگرام را مخفی کنند. اینفلوئنسرها یا سازندگانی که در خانه کار می‌کنند می‌توانند از این مزیت بهره ببرند و اطلاعات خودشان را مخفی کنند. البته حساب سازندگان به کاربران اجازه می‌دهد تا دسته‌بندی متفاوتی را برای خودشان انتخاب کنند تا در پروفایل اینستاگرام آن‌ها نمایش داده شود. در این دسته‌بندی مشاغل زیر وجود دارد که می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید:

  • بازیگر
  • طراح معماری
  • هنرپیشه
  • ورزشکار
  • نویسنده
  • وبلاگ‌نویس
  • سرآشپز
  • مربی

۲- پیام رسانی ساده

صندوق ورودی برای سازندگان به خصوص اینفلوئنسرها همیشه شلوغ و پر است. حساب‌های سازندگان به کاربر این اجازه را می‌دهد که افرادی که می‌تواند از آن‌ها پیام‌ دریافت کند را محدود کند. این در حالی است که در حساب تجاری به هیچ عنوان چنین امکانی وجود ندارد.

۳- آنالیز حساب کاربری

حساب سازندگان هم مانند حساب کسب و کار به شما این امکان و اجازه را می‌دهد که به تجزیه و تحلیل حساب خودتان دسترسی داشته باشید. ابزار تحلیل حساب‌های سازندگان هم همین Instagram Insights است.

۴- تبلیغات

این قابلیت هم دقیقاً مانند تبلیغات در حساب‌های تجاری است و هیچ تفاوتی با آن دارد. با تبلیغات در اینستاگرام می‎‌توانید ورودی افراد به صفحه خود را خیلی بیشتر کنید و به معروف شدن خودتان کمک کنید.

۵- حداقل سن

ماجرای حداقل سن برای حساب‌های سازندگان هم وجود دارد. فرض کنید شما در زمینه روان‌شناسی کار می‌کنید و تخصص شما در حوزه‌ای بوده که بهتر است دسته خاصی از افراد جامعه با شما در ارتباط باشند. در این صورت شرط حداقل سن به شما کمک می‌کند که دسترسی مخاطبانی که محتوای شما برایشان مناسب نیست را مسدود کنید.

۶- گرفتن تأییدیه اینستاگرام برای اکانت‌های سازندگان

همان طور که پیش از این بیان شد امکان گرفتن تأییدیه اینستاگرام فقط برای حساب‌های حرفه‌ای وجود دارد و یکی از انواع حساب‌های حرفه‌ای، اکانت سازندگان است. داشتن تاییدیه یا همان تیک آبی اینستاگرام به افزایش اعتبار کاربران کمک می‌کند. از بین اکانت های مختلف اینستاگرام ، اکانت سازندگان بهترین گزینه برای فریلنسرها، اینفلوئنسرها و آرتیست‌ها است.

کدام نوع از اکانت های اینستاگرام برای من مناسب تر است؟

همان طور که در این مقاله بیان شد اکانت های مختلف اینستاگرام کاربردها و مزایای مختلفی دارند. در جدول زیر به این مسئله اشاره شده است که کدام اکانت اینستاگرام برای شما مفید است؟

فاکتور مورد نظر شما

بهترین اکانت برای شما

آیا دنبال حریم خصوصی بیشتر و کنترل ویژه پروفایل خود هستید؟

حساب سازندگان

آیا دنبال رسیدن به درآمد بالا، فروش محصولات و تجزیه و تحلیل حساب خود هستید؟

حساب تجاری

هدف شما از ورود به شبکه‌های اجتماعی این است که ارتباط بهتری با دوستان و خانواده خود داشته باشید؟ آیا دنبال یک فضای شخصی هستید؟

حساب شخصی

منبع : همیار آکادمی