تغییر اطلاعات پروفایل اینستاگرام

تغییر اطلاعات پروفایل اینستاگرام

در نوار پایین اپلیکیشن اینستاگرام، با ورود به گزینه‌ی پنجم (آیکون آدمک) و ضربه زدن روی Edit Profile، اطلاعات شما نمایش داده می‌شوند و در این بخش می‌توانید اطلاعات پروفایل اینستاگرام را ویرایش کنید. درصورتی‌که به‌دنبال تغییر آی‌دی اینستاگرام هستید، از این بخش باید اقدام کنید. امکان اضافه‌کردن بایو و لینک به پروفایل نیز فراهم است.

ازطریق منو ویرایش پروفایل امکان ایجاد آواتار نیز وجود دارد. متا (مالک اینستاگرام) به‌طور ویژه بر متاورس متمرکز است و به همین دلیل امکان ایجاد آواتار برای کاربران اینستاگرام نیز فراهم شده. آواتارها نسخه‌ای مجازی از شما هستند و امکان شخصی‌سازی آن‌ها وجود دارد.

در نهایت آواتاری که ساخته‌اید به‌عنوان تصویر پروفایل نشان داده خواهد شد. در پایین صفحه‌ی ویرایش پروفایل، می‌توان ایمیل و شماره موبایل و تاریخ تولد را اصلاح کرد. برای استفاده از ایمیل یا شماره موبایل جدید باید حتماً آن‌ها را تأیید کنید.

حساب تجاری اینستاگرام

در بخش ویرایش اطلاعات گزینه‌ای تحت عنوان Switch to Professional Account می‌بینید. این گزینه بیشتر مناسب تولیدکنندگان محتوا و برندها است. حساب‌های تجاری نخستین بار در سال ۲۰۱۶ به اینستاگرام اضافه شدند. با تغییر به حالت تجاری، حساب کاربری شما جدیت بیشتری پیدا می‌کند و می‌توانید اطلاعات تماس را مستقیماً در صفحه‌ی پروفایل به مخاطبان نشان دهید. فراموش نکنید که برای ساخت حساب تجاری باید حساب خود را از حالت خصوصی دربیاورید.

مهم‌ترین ویژگی حساب تجاری، ابزارهایی برای نظارت بر بازدید پست‌ها است. این ابزارها به‌طور حرفه‌ای روی حساب کاربری نظارت می‌کنند تا به مواردی مثل افزایش و کاهش فالورها، آمار بازدید از پست‌ها و... دسترسی داشته باشید. ازطریق حساب تجاری حتی می‌توانید بفهمید که پست‌های شما به‌وسیله‌ی چند نفر ذخیره شده‌اند.

حساب‌های تجاری با بیش از ۱۰٬۰۰۰ فالور، می‌توانند به لینک مستقیم در استوری ازطریق سوایپ‌کردن به بالا دسترسی پیدا کنند. حساب‌های تجاری همچنین می‌توانند از تبلیغات اینستاگرام و امکان تگ‌کردن محصولات بهره بگیرند.

نحوه‌ی تجاری‌کردن حساب اینستاگرام به این صورت است که باید به تنظیمات اینستاگرام مراجعه کرده و گزینه‌ی Switch to Business Profile را انتخاب کنید. سپس از شما درخواست می‌شود تا به اکانت فیسبوک خود متصل شوید و اطلاعاتی همچون شماره تلفن، ایمیل و در صورت تمایل موقعیت مکانی روی نقشه را مشخص کنید.

بعد از انجام این مراحل، حساب شما به‌سادگی تبدیل به یک حساب تجاری می‌شود. درصورتی‌که به هر دلیل از انجام اینکار منصرف شدید می‌توانید مجددا با مراجعه به تنظیمات اینستاگرام، گزینه‌ی Switch to Regular Profile را انتخاب کنید تا اکانت شما مجددا به اکانت عادی تبدیل شود.

پیدا‌شدن حساب شما به‌وسیله‌ی دیگران

شماری از کسانی کاربر اینستاگرام هستند، تمایلی ندارند آی‌دی خود را با افراد نزدیک‌شان به اشتراک بگذارند، بااین‌حال آی‌دی تنها روش برای پیدا‌شدن حساب شما نیست. در منو تنظیمات اینستاگرام هر کاربری می‌تواند با لمس گزینه‌ی Find Contacts، فهرست مخاطبان خود را با سرورهای اینستاگرام همگام‌سازی کند. با این کار می‌توان تمامی مخاطبینی را که حساب اینستاگرام دارند پیدا کرد. پیش‌نیاز این قابلیت، اضافه‌کردن شماره تلفن به حساب اینستاگرام است.

درصورتی‌که مایلید حساب کاربری شما در جست‌وجوی دستی مخاطبان برای دوستانتان نمایش داده نشود، کافی است شماره‌ی خود را وارد نکنید. اگر پیش‌تر شماره را وارد کرده‌اید، می‌توانید در بخش ویرایش پروفایل، آن را حذف کنید. در شبکه‌ی اجتماعی توییتر حتی با اضافه‌کردن شماره تلفن می‌توان جلوی پیدا‌شدن حساب را گرفت؛ اما متأسفانه اینستاگرام چنین قابلیتی ارائه نمی‌دهد.

بخش Find Contacts تنها حساب‌های مربوط به شماره تلفن‌ها را نمایش می‌دهد و مشخص نمی‌کند که کدام حساب برای کدام شماره است. اگر شخصی از مخاطبان شما از اسم مستعار یا عکسی غیر از عکس خودش استفاده کرده باشد، متوجه نخواهید شد که آن حساب مربوط به کدام شماره است.