بازگشت مجدد بیت کوین به ۹۲۰۰ دلار و افزایش قیمت آلت کوین ها

بازگشت مجدد بیت کوین به ۹۲۰۰ دلار و افزایش قیمت آلت کوین ها

 ۲۴ ساعت گذشته قیمت بیت کوین برای دومین بار به ۹۰۰۰ دلار رسیده و این بار تریدرها به دنبال افزایش قیمت تا منطقه ۹۴۰۰ الی ۹۶۰۰ دلار هستند. روز شنبه تریدرهای خوشبین توانستند قیمت برترین ارز دیجیتال بازار را به ۹۰۱۰ دلار افزایش دهند اما قیمت به سرعت کاهش یافت، به سطح حمایتی ۸۸۰۰ دلار رسید و این افراد نتوانستند با تلاش مجدد خود آن را بالا تر ببرند.

نمودار قیمت روزانه ارزهای دیجیتال در بازار (منبع:Coin360)
نمودار قیمت روزانه ارزهای دیجیتال در بازار (منبع:Coin360)

جهش جدید ایجاد شده قیمت را به ۹۲۰۰ دلار رساند و در زمان نگارش این مطلب قیمت بیت کوین به حدود ۹۱۰۰ دلار رسیده و تریدرها در تلاش هستند تا سطحی حمایتی در این محل ایجاد کنند.

با نگاهی به نمودار یک بازه زمانی کوتاه تر متوجه می شویم که این افزایش قیمت به دنبال بالا رفتن ناگهانی حجم خرید ها انجام شده و در حال حاضر این میزان به حالتی عادی بازگشته است.

نمودار چهارساعته بیت کوین (منبع: TradingView)
نمودار چهارساعته بیت کوین (منبع: TradingView)

به نظر می رسد در ساعات آینده شاهد یکی از حالت های زیر خواهیم بود:

شاید قیمت بیت کوین بین ۹۲۰۰ دلار و پرچم سه گوش خط روند صعودی بر روی نمودار که با نود حجم بالای VPVR در ۸۹۰۰ دلار نیز هم تراز شده باقی بماند. در دیدگاهی خوشبینانه تر می توان گفت که احتمال بالاتر رفتن قیمت بیت کوین نسبت به سطح مقاومتی ۹۲۰۰ و بهره بردن از شکاف کوچک ۹۱۷۶ الی ۹۴۸۶دلار بر روی VPVR وجود دارد.

اگر هم بدبینانه به شرایط نگاه کنیم می توان گفت که احتمال کاهش قیمت به زیر میانگین ۲۰روزه EMA و ۸۶۸۵ دلار نیز وجود دارد که در آن صورت باید شاهد کاهش قیمت بیشتر به ۸۴۰۰ دلار باشیم.

همچنین بخوانید |  تحلیل قیمت ۱۱ دی ۹۷ اتریوم، اتریوم کلاسیک، استریتز، نئو، آیوتا، بایننس

در زمان نگارش این متن احتمال رخ دادن یکی از سناریو های خوشبینانه بالاتر است، چرا که MACD و RSI در بازه زمانی 4 ساعته حالتی “گاوی” دارند.

تریدرهایی که به دنبال ریسک کردن نیستند منتظر آزمایش مجدد سطح ۸۸۰۰ دلار خواهند ماند اما تریدرهایی ریسک پذیر مسلما به فکر خرید در قیمت ۹۲۰۰ دلار و برداشت سود خود در ۹۴۰۰ و ۹۷۰۰ دلار هستند.

نمودار روزانه قیمت بیت کوین (منبع: Coin360)
نمودار روزانه قیمت بیت کوین (منبع: Coin360)

تعداد زیادی از آلت کوین ها نیز پس عبور قیمت بیت کوین از ۹۰۰۰ دلار با افزایش قیمت همراه شدند. برای مثال، اتریوم ۲.۳۴%، لایت کوین ۳.۲۴%، و  اتریوم کلاسیک (ETC) نیز ۱۱.۵۹% افزایش قیمت را تجربه کردند.

به نقل از وبسایت CoinMarketCap ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال در حال حاضر حدود ۲۵۴.۹ میلیارد دلار است  که ۶۵.۷% از این میزان به بیت کوین اختصاص دارد.

منبع : PAY98