چهار ثروتمند ارز دیجیتال در لیست فوربز سال ۲۰۲۰

چهار ثروتمند ارز دیجیتال در لیست فوربز سال ۲۰۲۰

بیش از 2000 میلیاردر در لیست فوربز وجود دارد اما تعداد معدودی از آنها در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت دارند. تنها چهار کارآفرین که ثروت خود را از کریپتو بدست آورده اند در بین 2095 میلیاردر که در 8 آوریل منتشر شد، آمده اند.

ثروتمند ترین مرد در زمینه ارز های دیجیتال، میکری ژان (Micree Zhan) بنیانگذار بیت مین است که در رتبه 690 در لیست فوربز با ارزش خالص 3.2 میلیارد دلار است. شریک او به نام Jihan Wu اهل چین یکی دیگر از میلیاردر هایی است که ثروت خود را از طریق رمز ارز ها بدست آورده است و با 1.8 میلیارد دلار در رتبه 1307 قرار دارد.

دو نفر دیگر از چهار نفر فعال رمز ارزی که در لیست فوربز قرار دارند، را هم مدیر عامل پیشین ریپل یعنی کریس لارسن (در رتبه 886، با 2.6 میلیارد دلار) و برایان آرمسترانگ مدیر عامل کوین بیس (در رتبه 2018، با 1 میلیارد دلار) تشکیل داده اند

علی رغم اینکه شرکت بایننس بیش از یک میلیارد دلار ارزش دارد، مدیر عامل بایننس Changpeng Zhao جایی در لیست فوربز به خود اختصاص نداده است. این فرد به عنوان سومین ثروتمند دنیای کریپتوکارنسی شناخته می شود که در سال 2018 توسط همین مجله معرفی شد.

در فهرست میلیاردر های تازه منتشر شده فوربز، مدیر شرکت آمازون جف بزوس مقام اول را با دارایی به ارزش 113 میلیارد دلار دارد و بعد از او بیل گیتس، بنیانگذار مایکروسافت، برناد آرنو صاحب LVMH و وارن بافت سرمایه گذار آمریکایی حضور دارند.

آنچه لیست سال 2020 فوربز به چشم می خورد میلیاردر های بسیاری هستند که درآمد خود را از منابع مالی سنتی بدست آورده اند از جمله وارن بافت که مخالف بیت کوین است و گفته می شود که 75.4 میلیارد دلار ثروت دارد. مالک سایت ZOOM که یک سایت ویدیو کنفرانس و ارتباط از راه دور است، پیش از موضوع قرنطینه و کرونا با 5.5 میلیارد دلار از جمله کسانی است که جدیدا در لیست فوربز قرار گرفته است. اما باز هم برای سومین سال متوالی جف بزوس در صدر لیست، به عنوان ثروتمندترین فرد در دنیا با ثروت 113 میلیارد دلاری قرار دارد. این در حالی است که ثروت او به نسبت سال گذشته 18 میلیارد دلار کاهش داشته است.

منبع : PAY98