راهنمای ساخت لینک جوین کانال تلگرام

راهنمای ساخت لینک جوین کانال تلگرام

راهنمای قدم به قدم ساخت لینک جوین برای کانال عمومی

اما ابتدا ذکر دو نکته حائز اهمیت است. نکته اول اینکه ساخت لینک جوین فقط از طریق تلگرام اندروید و دسکتاپ (کامپیوتر) ممکن است.یعنی نمی‌توان لینک جوین یک کانال را به کمک تلگرام آیفون ساخت. نکته دوم هم اینکه عضویت اتوماتیک فقط در گوشی ها اتفاق می افتد و بنابراین روی کامپیوتر، عملکرد لینک ساخته شده را تست نکنید.

من در ادامه این مسیر را به صورت قدم به قدم با شما طی می‌کنم. توجه داشته باشید که هر چند آموزش من بر اساس نسخه کامپیوتر تلگرام انجام می‌شود، اما برای نسخه اندروید تلگرام نیز شما مسیر مشابهی را طی می‌کنید.

قدم اول: اولین کاری که باید انجام دهید، این است که کانال عمومی خود را تبدیل به کانال خصوصی کنید. برای اینکار، وارد صفحه اطلاعات کانال خودتان بشوید و بر روی نوشته edit در بالا سمت راست صفحه کلیک کنید. در گوشی های اندرویدی، گزیه تنظیمات با علامت چرخ دنده نمایش داده می‌شود.

بخش تنظیمات کانال تلگرام

قدم دوم: از طریق بخش تنظیمات در تلگرام کامپیوتر خود، گزینه change public channel را بزنید. در گوشی های اندرویدی نیز، شما باید گزینه channel info را فشار دهید.

بخش تنظیمات کانال عمومی و خصوصی تلگرام

قدم سوم: در صفحه ای که باز می‌شود، شما میتوانید نوع کانال خود را انتخاب کنید. گزینه private channel را فشار دهید و نگران هیچ چیز هم نباشید.

تغییر کانال عمومی به خصوصی

قدم چهارم: زمانی که شما گزینه خصوصی را انتخاب می‌کنید، بخش Link صفحه تنظیمات تغییر می‌کند و دیگر یک آدرس ساده نیست. کافی است روی این لینک کلیک کنید (یا در گوشی خود آن را لمس کنید) تا به صورت اتوماتیک کپی شود.

لینک جوین کانال خصوصی

قدم پنجم: حال کافی است گزینه Cancel را فشار دهید تا کانال شما بدون هیچ تغییری (به صورت عمومی) باقی بماند.

تبریک می‌گویم. شما اکنون صاحب یک لینک جوین مستقیم برای کانال عمومی خود هستید که هر زمان کسی روی آن کلیک کند، بلافاصله عضو کانال شما می‌شود. (البته فقط در گوشی و نه کامپیوتر)